Egzersizin ofis hali

628
PAYLAŞ

Ofis hayatına sıkışmış pek çok şehirli insanın hayali spor yapmaktır ancak buna vakit ayırmaktan her zaman kaçınır. Kabul edelim; ofiste geçen uzun saatlere mesai bitiminde trafikte geçen uzun yol eklenir. Son derece yorgun noktalanmak üzere olan bir günün kalan birkaç saatini de spor salonunda geçirmek çoğumuzun işine gelmez ve ertelenen aktivite her zaman spor olur. Eğer düzenli bir yaşam biçimine sahip değilseniz, egzersize vakit ayırmadan geçireceğiniz birkaç senenin size hızla alınan kilolar olarak dönmesi işten bile değil. Hele ki, vaktinizin çoğunu bilgisayar başında geçirdiğiniz, hareketten yoksun bir işle uğraşıyorsanız…

Ofis yaşantınızın bedeninizde yaratacağı tek sorun kilonuz üzerindeki kontrolün kaybı olmayacaktır. Uzun süre aynı pozisyonda oturmanız bile, zaman içerisinde sağlığınızdan bir şeyler kaybetmenize sebep olabilir. Araştırmalara göre, mouse ya da klavye kullanımı gibi rutin hareketler, sinir sıkışması ya da doku zedelenmesini tetiklerken; devamlı bilgisayar ekranına bağlı olarak çalışmanız, olası boyun sakatlıklarına davetiye çıkarmakta. Aynı pozisyonda uzun süre oturmanız, iskelet kas sistemi üzerine orantısız bir yük binmesine sebebiyet verebileceği gibi, güç harcanmasını gerektiren ani hareketler de aynı oranda risk taşımakta.

Oysa ki, bu tip rahatsızlıkların, çalışma malzemelerinin ergonomisinin desteklenmesi, çalışma sırasında molalar verilmesi ve iş yerinde uygulanabilecek bazı basit egzersizlerle önlenebilmesi mümkün. İş ortamınızın konforunu artıracak ufak değişiklikler arasında sırtınızı destekleyecek yastıklar kullanmanız, klavye, fare ve ekranınızın ayarlarını kendi göz ve kol hizanıza göre ayarlamanız, dik oturmanız ve uzun süre oturmamaya özen göstermeniz sayılabilir. Molalarınızda uygulayabileceğiniz basit egzersizlerse sizi stresten büyük ölçüde uzak tutacaktır.

ÖNERİLER
1) Açık duran bir kapının çerçevesine iki elinizi yaslayın ve kendinizi kapıdan içeri bırakın. Elleriniz kapının iki yanında kalsın. Bu şekilde hem omuz ve sırt kaslarınızı hem de aynı bölgede yer alan eklemlerinizi yumuşatmış ve esnetmiş olursunuz. Bunu en az üç kez tekrarlayın.

2) Masa başında çalışırken, sandalyenizi arkaya doğru itin ve hayali bir sandalyede oturduğunuzu var sayın. Bu şekilde boşlukta oturmaya çalışırken, ellerinizle masadan destek alabilirsiniz. Şimdi doğrulun ve aynı hareketi 10 kez tekrarlayın.

3) Merdivenleri sevmeyenleri görür gibiyiz. 10 basamak tırmanıp, bir kez de parmak uçlarınızda zıplayın. Bu rutini üç kez tekrarlayın ve düşmemeye çalışın. Merdivenleri bitirdiğinizde duvara yaslanın ve aşağı-yukarı hareketlerle oturup kalkarmışçasına duvardaki lekeleri sırtınızla nasıl da etkili bir şekilde sildiğinizi herkese gösterin. Temizlik departmanının favorisi olacağınızı garanti ediyoruz.

4) Su içmeyi sevmiyorsanız, kalbinizin kapılarını bir an önce aralamaya bakın. Masanızda bulunduracağınız bir litrelik su şişesi, sizi sadece susuz kalmaktan kurtarmayacak. Bu şişeyi iki elinizle kavrayıp başınızın etrafında beş kez sağa, beş kez de sola çevirerek kollarınıza büyük bir iyilik yapabilirsiniz.

5) Boynunuzu tabii ki unutmadık. Onu her zaman çevirmeyi ihmal etmeyin. Tıpkı el ve ayak bilekleriniz gibi…

6) Şimdi bir kahve almak üzere ayaklanın. Gömleğinizin ütüsünü bozmadan ayak parmaklarınıza dokunmaya çalışın. Hem de dizlerinizi kırmadan! Zor, değil mi? Endişelenmeyin, zamanla kolaylaşacaktır. Eğer bu sizi fazla yorduysa, daha az yorucu bir alternatifimiz de var. Oturduğunuz yerde bacaklarınızı dümdüz olacak şekilde yukarı kaldırın. Belinizi kırmadan her bir bacağınız için bunu beşer kez tekrarlayın. İddialı olanlarınız, iki bacağını birden kaldırabilir.

7) Dizlerinizin kenarındaki papatyaları görüyor musunuz? Haydi, ayağa kalkın ve bulunduğunuz yerden, yalnızca belinizi kullanarak, sağa – sola doğru eğilerek, onları koparmaya çalışın. Bu sayede, belinize de bir iyilik yapmış olacaksınız.

8) Olabildiğince çok yürüyün! Bir durak erken inin, asansörü terk edin!

PAYLAŞ