Ne lazımsa kapınıza getiriyor

Kişinin ihtiyacı olan her şeyi 1 saat içinde teslim eden Kapgel uygulaması, açıldığı Haziran ayından bu yana gösterdiği büyümeyle şirketin değerini 2 milyon dolara çıkardı.

1041
PAYLAŞ

Geçen yıl Haziran ayında kurulan Kapgel uygulaması, İstanbul’da yaşayanlar için alternatif bir alışveriş platformu. Kişinin ihtiyacı olan her şeyi ilgili kurumdan satın alıp 1 saat içinde teslim ediyor.
Ürün sınırlaması da yok. Müşteri, bir bardak kahve siparişi de verebiliyor, kazak da satın alabiliyor. Sadece yasalar gereği alkol, sigara ve ilaç siparişleri alınmıyor. Tüm bunlar için ürün fiyatı dışında, hizmet bedeli olarak 4,99 TL talep ediliyor.

Sekiz ayın sonunda 20 bin kayıtlı kullanıcıya ulaşan Kapgel uygulamasının fikir babası, 30 yaşındaki Kıbrıslı girişimci Çetin Öztoprak. Ar-Ge çalışmaları TÜBİTAK tarafından da desteklenen şirketin kuruluş sermayesini iki ortağıyla birlikte karşılayan Öztoprak, yine aynı dönemde Sadok Kohen’den tohum yatırımı alarak işini geliştirdi. Uygulamanın aktifleştiği Haziran ayında ise Hasan Aslanoba’dan alınan 500.000 dolarlık melek yatırımla şirketin değeri 2 milyon dolara çıkarıldı.

Bütçenin %50’si Ar-Ge’ye harcanıyor
Çetin Öztoprak, şirketin mali açıdan iyileşmesiyle birlikte son dönemde kullanıcı davranışlarıyla ilgilendiklerini söylüyor: “Şu sıralar, kullanıcıya alışkanlık yaratan bir deneyim yaşatıyor muyuz, diye inceliyoruz. Ve bunun olumlu cevabı bizi çok mutlu ediyor. Aktif kullanıcı başına sipariş sayısı ve sipariş başına sepet büyüklüğü ayda %10, aktif kullanıcı sayısı haftada %7 ve gönderi sayısı haftada %10 değerinde büyüme gösteriyor.”

2016 yılı için büyümenin devam edeceğini belirten Öztoprak, aylık toplam bütçenin %50’sinden fazlasının teknoloji Ar-Ge’sine harcandığını vurguluyor. Kapgel’e yarattığı istihdam açısından bakıldığındaysa yazılım, ürün pazarlama ve operasyon alanında çalışan 10 kişilik çekirdek bir takım mevcut. Öztoprak, gelişime açık olduklarını ve yaratıcı fikirleri olan gençlerin her zaman kapılarını çalabileceklerini söylüyor.

Çetin Öztoprak
Çetin Öztoprak

Özel siparişler de alınıyor
Kapgel uygulamasında ürün skalası çok geniş. Bu sebeple firmanın siparişleri tedarik etmek için çalıştığı kurumlar da bir hayli fazla. Eataly, Turkcell, Godiva, Marie Antoinette Chocolatier, Bite Me, Boho Vesper, Ministry of Coffe, BrandZoo, Juico, Tacofit, Pare, Chado, Mezzaluna, Kitchenette ya da Illy bunlardan bazıları. Ürün siparişi alındıktan sonra tedarik sırasında öncelik, kullanıcının tercih ettiği dükkan oluyor. Ancak ürün bulunamazsa ya da hızlı teslim edilemeyecekse kullanıcıya farklı markalar öneriliyor.

Çetin Öztoprak, Kapgel uygulamasıyla özel siparişler de alındığını söylüyor: “Uygulamada, bir dükkanın içinde sadece serbest metin girişi yaparak, özel asistanlarına görev verir gibi siparişlerini yazabiliyorlar. Örneğin süt sağma pompası, çeyrek altın, tavla, motor yağı, böğürtlen suyu gibi farklı siparişler alıyoruz. Ancak bir keresinde bir müşterimizin kuru temizlemeciden aldırdığı yorgan beklediğimizden büyük çıktığında biraz zorluk yaşadık diyebilirim.”

Farklı deneyimlerden sonra şirketini kurdu
Kapgel’in yaratıcısı ve bugünlere gelmesinde büyük emeği olan Çetin Öztoprak, İ.T.Ü Telekomünikasyon Mühendisliği Bölümü mezunu. 2007’de kazandığı Fulbright bursuyla Los Angeles’ta University of Southern California’da multimedya ve yaratıcı teknolojiler üzerine yüksek lisans yaptı.

Kapgel’den önce lojistik veya online alışveriş sektöründe deneyimi olmayan Öztoprak, teknoloji ve girişimcilikle ilgili çalışmalara üniversite yıllarında başladı. Eğitimi sırasında yarı zamanlı olarak Türkiye’nin ilk Ar-Ge bölgelerinden biri olan ARI teknokentin yönetim ofisinde çalıştı. Yüksek lisansının ardından bir yıl boyunca University of California, Los Angeles’ta mobil teknolojiler üzerine araştırma yaptı.

Sonrasında Ericsson’da çalıştı. Amerika, İsveç, İtalya ve Türkiye’de satış, işbirliği ve ürün geliştirme üzerine çalışmalar yaptı. “Bu deneyimler sayesinde kendi şirketimi kurmadan önce şirket kurulumu, karşı tarafa değer yaratacak çözümlerin geliştirilmesi ve bunun pazarlanması hakkında farklı kültürlerde deneyimlerim oldu” diyor.

PAYLAŞ