Bulut’ta büyük başarı

HotelRunner, oteller ve acenteler için bulut tabanlı online satış ve kanal yönetim platformu. Şirket, dünyanın önde gelen konaklama rezervasyon portallarından olan Booking.com tarafından ‘Tercih Edilen Teknoloji Sağlayıcısı’ olarak seçilen ilk yerli platform oldu.

1082
PAYLAŞ

İnternet girişimi deyince aklımıza hemen tüketicilere yönelik ürünler geliyor. Ancak hepimizi dolaylı olarak ilgilendirmesine rağmen bilmediğimiz birçok girişim var. Saas olarak kısaltılan yazılım hizmeti (Software as a service) alanında faaliyet gösteren şirketler bunların arasında. Son zamanlarda ciddi boyutlara ulaştılar ve yatırım almaya devam ediyorlar.

Yaklaşık beş yıldır var olan ve sektöründe büyük ilgi gören HotelRunner da bu girişimlerden birisi. HotelRunner, oteller ve acenteler için bulut tabanlı online satış ve kanal yönetim platformu. Platform, dünyanın önde gelen konaklama rezervasyon portallarından olan Booking.com tarafından ‘Tercih Edilen Teknoloji Sağlayıcısı’ olarak seçildiğini açıklayarak dikkatleri üzerine çekti. HotelRunner, Booking.com’un özel değerlendirmeleri başarıyla geçebilen ve sıkı kurallarına uyan şirketlerin dahil olduğu listeye Türkiye’den giren ilk şirket oldu.

HotelRunner’ın kuruluş hikayesi birçok teknoloji girişimine benziyor. 2011’in sonunda (önceki adıyla CloudArena) Arden Agopyan, Ali Beklen ve Tolga Yalçınkaya tarafından İstanbul’da kuruldu. Üç girişimcinin de uluslararası teknoloji firmalarında tecrübeleri var. Yöneticiliğini, daha önce 5.5 yıl IBM’de görev yapan Arden Agopyan yapıyor. Agopyan, IBM’deki görevini HotelRunner projesinde tam zamanlı çalışmak için bırakmış. Üç ortak projenin başında girişimi kendi birikimleri ile finanse etmiş. 80.000 dolarlık mütevazı bir bütçeyle yola çıkılmasına karşın iki sene gibi kısa bir sürede 2 milyon dolarlık destek alacak noktaya gelmişler. Bu süreçte çeşitli kamu desteklerinden de faydalanmışlar.

Fikir seyahatlerde çıktı
Her girişimin ilk çıkış noktası da oldukça önemli. Agopyan, önceki işlerinde çok seyahat ettiklerini ve bu süreçte 0-3 yıldız arası tesislerin online sektör tarafından çok ihmal edildiğini, acentelerin ise kargoyla iletişim kuran bir yapıda olduklarını gördüklerini söylüyor. Bu sorunu çözmek için yola çıktıklarını aktaran Agopyan “Türkiye’de 27.000 civarında konaklama hizmeti veren kayıtlı tesis var. HotelRunner’ı bu tesis ve acentelere kolay kullanılabilir ve basit bir platform olarak hazırladık,” diyor.

HotelRunner tam olarak ne işe yarıyor diye sorulursa buna en basit olarak “Turistik tesislerin dijital ortamda var olabilmesini sağlıyor” şeklinde cevap verilebilir. Bu tesislerin dijital ortamda var olabilmek için (satış, rezervasyon vb) HotelRunner’a ihtiyaç duymasının sebebi ise bunun için gerekli olan yatırımı tek bir tesisin üstlenmesinin çok zor olması. Özellikle küçük firmalar için bu daha da geçerli. Agopyan bu konuda şunları söylüyor: “Offline bir endüstriyi online platforma taşıyoruz. Otelleri ve içinde yatak olan her türlü konaklama tesisini acenteler ve son kullanıcılar için kolay ulaşılabilir hale getiriyoruz. Ayrıca bu servisleri organize etmekle kalmıyor, onların dijital yönetimini de yapıyoruz.”

Ayda %8 büyüyor
HotelRunner, şu anda 107 ülkeden 619 şehirde 12.671 tesis ve 150’den fazla acente tarafından kullanılıyor. HotelRunner platformuna kayıtlı tesislerin yüzde 45,5’i yurtdışında bulunuyor. Şirket ortalama aylık büyüme oranının %8 olduğunu, bir senede 300 milyon doları bulan 232.000 adet rezervasyonun HotelRunner üzerinden geçtiğini açıkladı. Ancak bu alanda hâlâ gidilecek çok yol var. Türkiye’de otel ve acente bazında yapılan satışlarda internetin payı sadece %9,2. Agopyan, bu oranın her yıl yaklaşık %25 büyüdüğünü aktarıyor.

PAYLAŞ